• Oct

    15

    2023
  • 900
Poznavanjem obaveza do izbjegavanja problema pred sezonu grijanja: Stanari i ZEV dužni da održavaju kalorimetre, radijatore, ventile

Poznavanjem obaveza do izbjegavanja problema pred sezonu grijanja: Stanari i ZEV dužni da održavaju kalorimetre, radijatore, ventile


Stanari su odgovorni za unutrašnje instalacije u stanovima i poslovnim prostorima, dok su zajednice etažnih vlasnika odgovorne za održavanje zajedničkih unutrašnjih instalacija.

Kada bi ovo svi znali i pridržavali se, izbjeglo bi se nepotrebno gubljenje vremena za otklanjanje eventualnih problema pred početak i za vrijeme sezone grijanja.

U preduzeću “Eko toplane”, za proteklih šest sezona grijanja, osim primarne djelatnosti proizvodnje i isporuke toplotne energije, aktivno rade na unapređenju komunikacije sa korisnicima. Pred ovu sezonu počeli su da šalju pisma, odnosno obavještenja Zajednicama etažnih vlasnika.

Poznavanjem obaveza do izbjegavanja problema pred sezonu grijanja: Stanari i ZEV dužni da održavaju kalorimetre, radijatore, ventile.

– Smatramo da je jedan od najefikasnijih načina obraćanje upravama zajednica etažnih vlasnika kao direktnim predstavnicima stanara, uz molbu da stanare u vašim stambenim i poslovnim objektima informišete, odnosno podsjetite na dužnosti i obaveze. Naime, vremenom smo uvidjeli da ne postoji dovoljno razvijena svijest o obavezama samih korisnika, kao i da je ova odredba Odluke o opštim uslovima za proizvodnju, isporuku i korištenje toplotne energije mahom nepoznata našim korisnicima – navodi se u pismu.

Odlukom o opštim uslovima za proizvodnju, isporuku i korištenje toplotne energije (Službeni glasnik Grada Banjaluka, br. 2/18, 40/18 i 12/19), a koju je donijela Skupština grada Banjaluka, uređene su obaveze i odgovornosti davaoca usluge, odnosno Eko toplana Banjaluka, ali i obaveze i odgovornosti korisnika usluge, odnosno vlasnika/korisnika stana, ZEV i dr.

– Vlasnik/korisnik stana i ZEV su obavezni da pismenim putem obavijeste Eko toplane Banjaluka o svakoj promjeni koja je od uticaja na međusobne ugovorne odnose, a naročito o promjeni vlasnika/korisnika, promjeni namjene i površine prostora, te promjeni instalisane snage grejnih uređaja (član 15. stav 1. i 2. Odluke). Vlasnik/korisnik stana, odnosno ZEV je dužan da održava svoje unutrašnje instalacije (kalorimetar i ostale instalacije od kalorimetra do grejnih tijela uključujući i radijatore, ventile, termostatske glave…), odnosno unutrašnje instalacije zajedničkih dijelova zgrada u tehnički ispravnom i pogonski spremnom stanju (član 21. stav 1. Odluke) – napominju iz preduzeća “Eko toplane”.

To znači da su stanari i zajednice etažnih vlasnika odgovorni i nadležni za održavanje instalacija unutar objekata. Pojedinačni korisnici odgovorni su za unutrašnje instalacije u svojim stambenim i poslovnim prostorima, dok su zajednice etažnih vlasnika odgovorne za održavanje zajedničkih unutrašnjih instalacija, a za otklanjanje nedostataka potrebno je da angažuju ovlašteno stručno lice za ovu djelatnost.

– U pauzama između sezona grijanja potrošači bi trebalo da utvrde ispravnost instalacija i do početka sezone otklone sve nedostatke koji bi mogli da stvaraju probleme prilikom isporuke toplotne energije, kako pojedincima kod kojih je nastao kvar, tako i ostalim stanarima – navode iz Eko toplane.

Kako su za Srpskainfo rekli iz Zajednice etažnih vlasnika u Ulici Rajka Bosnića, obavještenje koje im je stiglo ubuduće će im olakšati djelovanje u ovom pravcu, a posebno kada dođe do određenih problema.

– Dobili smo obavještenje od Toplane u kojima su jasno navedene obaveze koje su u nadležnosti ZEV. Nadamo se da će grijanje biti kvalitetnije, jer je problem sa kojim se suočavamo kao ZEV taj što se gotovo pola stanara odjavilo sa grijanja – rekli su nam u ovom ZEV.

Mještanka Gundulićeve ulice Maja T. rekla je da je, od kada se uselila u stan, dva puta imala problema sa ventilima na radijatorima, koji bi brzo popustili. Oba puta je zvala majstore za grijanje, jer zna da je to njena obaveza.

– Znam i slučajeve iz mog ulaza da su komšije zvale “Eko toplane” kada im procuri radijator, valjda misleći da oni to treba da im uradi – priča naša sagovornica.

A vrlo često se dešava da sugrađani zovu “Eko toplane” a da zapravo ovo preduzeće nije nadležno.

Samo u toku prošle i ove sedmice imali su brojne primjere posljedica nastalih zbog neizvršavanja dužnosti od strane korisnika i zajednica etažnih vlasnika. Kako su nam pojasnili, na jednoj adresi je pukla vertikala na zajedničkim instalacijama, kod drugog korisnika zbog neadekvatnog uklanjanja grejnih tijela, stan je poplavljen, imali su poziv za intervenciju zbog šupljeg radijatora iz kojeg je curila voda…

– Imali smo pozive sa više adresa zbog curenja vode zbog dotrajalih ili nedovoljno zavrnutih ventila, do čega je došlo usljed neadekvatnog ili neodržavanja instalacija uopšte. Sve su ovo intervencije koje su u nadležnosti ZEV, odnosno pojedinačnih korisnika i nažalost dešavaće se i dalje, sve dok nema dovoljno razvijene svijesti o odgovornostima i nadležnostima korisnika sistema daljinskog grijanja. Na početku sezone, više od 80 odsto reklamacija izlaskom na teren se utvrdi neosnovanima, s obzirom na to da problem bude na unutrašnjim i zajedničkim unutrašnjim instalacijama. Osim navedenog, jedna od čestih reklamacija su neaktivirani kalorimetri, što je obaveza korisnika da u razvodnim ormarima aktiviraju isporuku toplotne energije – ističu iz preduzeća Eko toplane.

Naglašavaju kako veliki broj zajednica etažnih vlasnika, kao i pojedinačnih korisnika djeluju savjesno i u skladu sa svojim obavezama i nadležnostima i koji su upoznati sa procedurom; kada imaju problem rješavaju ili u sopstvenom aranžmanu ili angažujući ovlašteno stručno lice u zavisnosti od kompleksnosti problema ili kvara.

– Međutim, dio je korisnika i ZEV koji i dalje nisu upućeni u Odluku o opštim uslovima za proizvodnju, isporuku i korištenje toplotne energije i njene odredbe. Iz tog razloga nastojimo da uradimo sve što je u našoj moći da damo svoj dodatni doprinos kao odgovorno privredno društvo, a sve sa namjerom uspostavljanja produktivne komunikacije između “Eko toplana” i korisnika sa osnovnim ciljem kvalitetne isporuke toplotne energije, za šta su, osim “Eko toplana”, dijelom odgovorni i sami korisnici – ističu iz ovog preduzeća.

Izvor: 6yka

KOMENTARI

  • Telefon:
    +387 51 961 691

  • Save Mrkalja 13
    78000 Banja Luka
    Bosna i Hercegovina

O nama

Infostan je Internet bazirana aplikacija namjenjena zajednicama etažnih vlasnika i vlasnicima nekretnina a predstavlja našu verziju rješenja za međusobnu saradnju izvođača radova na održavanju kuća i stanova i samih vlasnika nekretnina.

© Copyright 2016 - 2024 Infostan - Izrada i projektovanje Infostan d.o.o. - Verzija 1.3
Politika privatnosti - Opšti uslovi poslovanja