- Autor: Infostan
- Kategorije: Knjigovodstvo , E-ZEV , Vijesti , Zajednica etažnih vlasnika ,
- Oznake: E-ZEV , Blog ,
Proces registracije Zajednice etažnih vlasnika
Osnivanje zajednice pomaže u efikasnijem održavanju zajedničkih dijelova zgrade, kao što su hodnici, liftovi i prilazne staze. Ukoliko ste trenutno u procesu osnivanja zajednice etažnih vlasnika pogledajte kroz koje korake morate proći.
Kako Zajednice etažnih vlasnika (u daljem tekstu ZEV) imaju status pravnog lica tako i procedura registracije obuhvata procese pripreme dokumentacije, upisa u registar, izradu pečata i na kraju otvaranje žiro računa u nekoj od komercijalnih banaka.
- DOKUMENTACIJA
Prije nego pristupite registraciji, neophodno je prikupiti:
1. Izvode iz knjige uloženih ugovora za članove zajednice (Izdaju se u lokalnoj kancelariji Republičke uprave za geodetske i imovinsko pravne poslove) - opciono umjesto izvoda, moguće je priložiti i kopiju notarskog ugovora o kupoprodaji (ako nekretnina još nije evidentirana od strane RUGIP-a) – po jedna kopija svakog dokumenta
2. Ugovor o osnivanju zajednice etažnih vlasnika – 3 primjerka
3. Ovjeren spisak članova zajednice – 3 primjerka
4. Odluka o imenovanju članova Upravnog Orbora zajednice - 3 primjerka
5. Odluka o imenovanju predsjednika zajednice - 3 primjerka
6. Ovjereni potpisi lica ovlaštenih za zastupanje zajednice (OP obrazac) – 3 primjerka
7. Dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi (kopija uplatnice)
8. Komplet obrazaca za upis u registar (mogu se kupiti u bolje opremljenim knjižarama) pri čemu OP obrazac i obrazac prijave za upis zajednice ispunjava i ovjerava potpisom predsjednik ZEV-a. Ostale dokumente ispunjava nadležna služba. - 1 komplet
Dokumenti pod rednim br. 2-5 sadržani su u obrascu Primjer Ugovora
- IZRADA PEČATA
Korak koji je neophodan da završite prije registracije u Poreskoj upravi, a nakon registracije u Administrativnoj službi grada, je izrada pečata vašeg ZEV-a.
- APIF
Takođe, vašu zajednicu potrebno je prijaviti Agenciji za posrednčke, informatičke i finansijske usluge - APIF.
Potrebno je pripremiti: ovjerenu kopiju Rješenja o registraciji; ovjerenu kopiju lične karte ovlaštene osobe ZEV-a, prijavu prebivališta ovlaštene osobe ZEV-a iz CIPS-a; popunjen RPS-1 obrazac (dobija se u APIF-u); obavještenje o upisu u registar Zajednica etažnih vlasnika (dobija se od Administrativne službe grada Banja Luka) i dokaz o uplaćenoj taksi APIF-u iznosu od 50KM.
Izgled obrasca RPS-1 pogledajte na linku.
Ukoliko imate nedoumicu da li ste svu papirologiju sakupili, ovjerili i pečatirali sakupljenu dokumentaciju odnesite na pregled u lokalne kancelarije Odjeljenja za komunalne i stambene poslove i poslove saobraćaja kako bi istu pregledali i eventualno ukazali na greške.
- PORESKA UPRAVA
Predzadnji korak u procesu registracije ZEV-a je dobijanje Potvrde o registraciji iz Poreske uprave. Neophodno je da se sljedeća prijava popuni i preda u kancelariju 102 Poreske uprave Republike Srpske:
1. Prijava za registraciju tj. evidentiranje pravnog lica (PR-1 obrazac).
2. OVJERENA kopija Rješenja o registraciji zajednice etažnih vlasnika od Administrativne službe grada ili opštine
3. OVJERENU kopiju OP obrazca (Ovjereni potpisi lica ovlašćenih za zastupanje – OP obrazac dobija se u opštini nakon registracije)
4. Kopiju lične karte lica ovlašćenog za zastupanje – predsjednika ZEV-a (lična karta ne mora biti ovjerena).
- ŽIRO RAČUN
Krajnji korak u osnivanju ZEV-a je otvaranje žiro računa i time ste okončali svoju registraciju.
- POJEDNOSTAVITE POSTUPAK
Ako ste izabrani da budete predsjednik ZEV-a ili nemate prijavljen ZEV obratite se našem timu za uslugu prijave i vođenja. Pojednostavite prijavni proces kao i upravljanje zajednicom, nadgledanje finansija, kontrolu naplate, troškova i prijavite se putem online forme. U zavisnosti od vaših potreba, možemo vam ponuditi kompletan paket usluga u kojem naše osoblje preuzima sve obaveze upravljanja vašom zajednicom. Više informacija pronađite na stranici EZEV.