- Autor: Infostan Banja Luka
- Kategorije: Nekretnine , E-ZEV , Vijesti , Blog , Pitanja ,
- Oznake: E-ZEV , Pitanja ,
Uključiti što više građana: Rasprave o regulacionim planovima poslije radnog vremena
U cilju veće transparentnosti i uključenosti građana, gradonačelnik Draško Stanivuković donio je odluku da se javne rasprave u procesu izrade i izmjene regulacionih planova ubuduće organizuju iza 16.00 časova kako bi svi zainteresovani imali priliku da prisustvuju tim raspravama.
Osim toga informacije o regulacionim planovima biće dostupne i na siti lajtovima, kako bi mogao da ih vidi veći broj građana, na isti način kao i račune, koje Grad redovno objavljuje.
-Kako bi se proces izrade, usvajanja i izmjena regulacionih planova za područje grada učinio transparentnijim i kako bi se građanima Banje Luke i svim zainteresovanim subjektima omogućio lakši pristup javnim raspravama sa ciljem dobijanja informacija o planiranim izmjenama i upućivanja eventulanih primjedbi i sugestija u interesu stanovnika, zadužuje se Odjeljenje za prostorno uređenje da izvrši određene izmjene u procedeuarama organizacije javnih rasprava – navedeno je u Odluci.
Precizirano je da je potrebno javne rasprave organizovati nakon rdanog vremena, odnosno iza 16.00 časova, te da je u cilju veće dostupnosti informacija o održavanju javnih rasprava potrebno sagledati i nove načine ili mjesta za oglašavanje i najavu ovih rasprava.
Rasprave, koje su već zakazane će biti održane u dogovorenim terminima, dok će sve naredne rasprave biti zakazane u skladu sa novom Odlukom, odnosno poslije 16.00 časova.
-Transparentnost je od početka bila jedan od naših prioriteta i s tim ciljem donesena je i ova odluka. Želimo da stanemo u kraj praksi da su građani često bili isključeni iz onoga što se dešava u njihovim naseljima – rekla je šef Tima za komunikaciju Gradske uprave Tanja Vukomanović, ističući da je ranije bilo žalbi građana da zbog termina nisu mogli stizati na javne rasprave i da su tako propuštali priliku da daju svoje mišljenje.
Upravo zbog toga, kako je navela – pomjereno je vrijeme održavanja javnih rasprava kako bi građani dobili priliku da dođu da razgovaraju o onome što se gradi u neposrednoj blizini mjesta u kojem žive, jer imaju pravo da utiču na izgled svog grada i naselja.
Podsjećamo, od dolaska nove gradske administracije na polju transparentnosti preduzeti su značajni koraci, poput objave svih računa, te imena zaposlenih u Gradskoj upravi i javnim ustanovama, organizacijama i preduzećima sa podacima iz njihovih diploma.
Tako na sajtu Grada, po prvi put, svi zainteresovani imaju priliku da vide svaki račun i svaku potrošenu marku Gradske uprave. Ovi podaci o sedmičnim troškovima i računima redovno se objavljuju i na siti lajtovima u centru Banje Luke.
Takođe, na sajtu je dostupna i lična karta Gradske uprave, prva takva koju je jedna uprava ili ustanova objavila javno.
Izvor: Banjaluka