• Jul

    25

    2020
  • 1167
“Eko toplane”: Održavanje unutrašnjih instalacija obaveza korisnika

“Eko toplane”: Održavanje unutrašnjih instalacija obaveza korisnika


Unutrašnje instalacije, odnosno zajedničke unutrašnje instalacije i njihovo održavanje, obaveza su zajednica etažnih vlasnika, odnosno svakog potrošača koji je povezan na sistem daljinskog grijanja, ali veliki broj korisnika nije dovoljno informisan ni upoznat sa ovim

Iz tog razloga, kako ističu u “Eko toplanama”, najveći broj prijavljenih reklamacija upravo se odnosi na unutrašnje instalacije, koje su u nadležnosti korisnika.

“Ipak i u tim slučajevima, naše tehničke ekipe često pristupaju rješavanju i ovih problema, jer želimo da obezbijedimo što veći komfor i neometanu isporuku toplotne energije”, objasnili su iz “Eko toplana”.

Preko 20.000 korisnika toplotne energije

Ipak, dodaju, veoma je važno imati u vidu činjenicu da je aktivan broj korisnika toplotne energije preko 20.000, a kako ovakvi slučajevi nisu rijetkost, oduzimaju mnogo vremena ekipama na terenu, koje iz tog razloga ne mogu reagovati uvijek u predviđenom roku, u slučaju opravdanih reklamacija.

“Unutrašnje instalacije predstavljaju instalacije daljinskog grijanja od obračunskog mjernog/primopredajnog mjesta do uređaja za potrošnju toplotne energije, uključujući i uređaje, dok se pod zajedničkim unutrašnjim instalacijama podrazumijevaju unutrašnje instalacije centralnog grijanja, isključujući zajedničko mjerilo toplotne energije, individualna mjerila toplotne energije, unutrašnje instalacije iza individualnih mjerila toplotne energije i uređaje za potrošnju toplotne energije. Korisnici ne mogu bez pismene saglasnosti “Eko toplana” obavljati zamjene, prepravke niti dogradnje na unutrašnjim instalacijama”,  navode u preduzeću “Eko toplane”.

“Aktiviranje ili otvaranje ventila u razvodnim ormarima gdje su instalirani kalorimetri unutar stambeno-poslovnih objekata za aktivne potrošače, obaveza je korisnika! Osim toga, najčešći problemi unutrašnjih instalacija su pojava vazduha u grijnim tijelima i cjevovodu i začepljenje usljed zaprljanja i dotrajalosti. Za ovu vrstu kvarova predviđeno je da korisnik angažuje ovlaštenog servisera ili kvar otkloni sopstvenim angažmanom”, objašnjavaju iz “Eko toplane”.

Između dvije sezone najbolje vrijeme za pripremu instalacija

Korisnici bi, navode u preduzeću “Eko toplane”, trebalo da iskoriste period između dvije sezone kako bi pripremili zajedničke unutrašnje i unutrašnje instalacije za predstojeću sezonu grijanja.

“Ovo se posebno odnosi na korisnike koji stanuju u starijim zgradama, u kojima su dotrajale instalacije. Takođe, i potrošači koji su protekle sezone imali problem s unutrašnjim instalacijama, što je prouzrokovalo slabiji kvalitet grijanja, trebalo bi da angažuju ovlašteno preduzeće da otkloni kvar kako bi spremno ušli u sezonu grijanja”, naglašavaju iz “Eko toplane”.

Kako kažu, najčešći problemi unutrašnjih instalacija su pojava vazduha u grijnim tijelima i cjevovodu i začepljenje usljed zaprljanja i dotrajalosti.

“Najčešće se događa da imamo žalbe korisnika na loše grijanje početkom sezone i nakon što naša interventna ekipa izađe na teren utvrdimo da je u pitanju problem neodzračenih radijatora. Ispuštanje vazduha iz grijnih tijela je aktivnost koju svaki korisnik treba da uradi u sopstvenom angažmanu odmah nakon punjenja sistema vodom. Često izađemo u susret, pa naša ekipa to uradi i pokaže korisnicima, kako bi ubuduće sami mogli da obavljaju ovu aktivnost kada je to potrebno”, kažu iz “Eko toplane”.

Pojedini korisnici nedovoljno poznaju svoje obaveze

Miroslav M., mještanin iz naselja Borik koji živi u zgradi i koristi usluge “Eko toplane”, kaže da nema informaciju o tome da su ZEV-ovi, odnosno korisnici, dužni da brinu o unutrašnjim instalacijama.

“Sada čujem za to. Do sada nisam imao nikakvih problema i kvarova sa grijanjem i prvi put čujem da sam ja dužan da nešto “odvrćem i zavrćem” ili da zovem majstora”, kaže Miroslav M.

Sa druge strane mještanka iz naselja Obilićevo kaže da je upoznata sa svojim obavezama.

“Znam da svako odgovara za svoje instalacije, kada imam neki problem sa vodom ili strujom zovem vodoinstalatera jer će on popraviti pokvarenu slavinu ili probijenu cijev, takva situacija je i sa grijanjem”, kaže ova mještanka Obilićeva.

Saradnja stanara sa “Eko toplanama”

Ukoliko se u objektu koji koristi toplotnu energiju iz sistema daljinskog grijanja ne nalazi toplotna podstanica, “Eko toplane” su dužne da održavaju instalacije distributivne mreže do ulaznih ventila u objekat. Sve ostale instalacije unutar objekta dužni su da održavaju zajednica etažnih vlasnika, odnosno sami korisnici.

“Radi pravovremenog djelovanja, ZEV-ovi su dužni da u slučaju zamjene brave na ulaznim vratima objekata obezbijede jedan ključ radnicima “Eko toplana. U pojedinim slučajevima dešava se i da nije moguće pristupiti kalorimetrima, jer potrošači nisu omogućili pristup ormarima sa kalorimetrima”, objasnili su u ovom preduzeću.

Izvor: Banjaluka.com

KOMENTARI

  • Telefon:
    +387 51 961 691

  • Save Mrkalja 13
    78000 Banja Luka
    Bosna i Hercegovina

O nama

Infostan je Internet bazirana aplikacija namjenjena zajednicama etažnih vlasnika i vlasnicima nekretnina a predstavlja našu verziju rješenja za međusobnu saradnju izvođača radova na održavanju kuća i stanova i samih vlasnika nekretnina.

© Copyright 2016 - 2024 Infostan - Izrada i projektovanje Infostan d.o.o. - Verzija 1.3
Politika privatnosti - Opšti uslovi poslovanja